طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي بازيافت مواد پلاستيكي، توليد نايلون و چاپ روي آن

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی

طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي

بازيافت مواد پلاستيكي، توليد نايلون
و چاپ روي آن
مقدمــه:

جمع‌آوري زباله هاي قابل بازيافت علاوه بر جلوگيري از آلودگي محيط زيست ، در صورت جدا سازي مي‌تواند به عنوان مواد اوليه بسياري از كارخانجات توليدي به حساب آيد. جمع‌آوري ضايعات پلاستيكي و وارد كردن آن در چرخه توليد مي‌تواند علاوه بر ايجاد اشتغال و به كار گيري سرمايه هاي سرگردان در زمينه توليد برخي محصولات پلاستيكي از قبيل توليد تابلوهاي راهنمايي و رانندگي ،‌توليد سطل هاي زباله و .... استفاده گردد.
مراحل بازيابي ضايعات پلاستيكي بشرح زير مي‌باشد:
1-دسته بندي ضايعات : پس از جمع‌آوري بايد ضايعات بر حسب نوع مواد از قبيل پلي پروپيلن و پلي اتيلن و نرمي و سختي دسته بندي گردند.
2-خرد كردن و آسياب كردن : مواد نرم و مواد سخت بايد بطور جداگانه و توسط آسياب خرد گردند. اندازه ذرات به دست آمده معمولا تغيير مي‌نمايد و بر اساس شرايط مصرف آن معمولا اندازه اي كه مصرف مي‌شود داراي اندازه اي كمتر از يك اينچ مي‌باشد.
3-شستشو : ذرات به دست آمده از مرحله دوم بايد مورد شستشو قرار گيرند ، ذرات سخت را مي‌توان در ماشين هاي شستشوي آبي تميز نمود به اين منظور مي‌توان از پودر كربنات سديم يا پودرهاي شوينده معمولي استفاده نمود.
4- آب گيري و خشك كردن: ذرات شستشو شده داراي آب و رطوبت هستند و بنابر اين آب آنها بايد گرفته شود و در كوره حرارتي رطوبت زدايي شوند.
5-گرانول كردن : براي آماده كردن ذرات آسيابي جهت استفاده در فرايندهاي پايين دستي و يا به منظور كامپاوند كردن با مواد دست اول ،‌ ذرات آسياب شده تميز بايد به شكل گرانول در آيند. اكسترودرهاي مورد استفاده جهت گرانول سازي سه نوع هستند كه براي PVC يا PET و متفرقه بكار مي‌روند.
ماشين مورد استفاده جهت كار بر روي ضايعات ثانويه عبارت از سيستم برش سرد مي‌باشد . در مرحله گرانول سازي مي‌توان رنگينه ها و يا رنگدانه ها را به پلاستيك افزود. ماشين مورد استفاده جهت كار بر روي ضايعات اوليه سيستم برشي است كه به وسيله گاز خنك خواهد شد.
ضمن اينكه نياز اين طرح براي بكارگيري نيروهاي متخصص و فاقد تخصص فرصت مناسبي را براي اشتغال نيروهاي متخصص و آموزش افراد كم تخصص در حين كار ايجاد نمايد، ضمن اينكه با توجه به ماهيت اين فعاليت توليدي مي‌توان از نيروي كار بانوان در رده‌هاي تخصصي و كارگري نيز بنحو مقتضي استفاده نمود.





دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 7127 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252