صفحه نخست
لیست فایل ها
درباره فروشگاه
راهنماي خريد فایل
گارانتی بازگشت وجه
با خیال راحت خرید کنید، ما کنارتان هستیم
info@filesana.ir
پشتیبانی 24 ساعته
09909994252
خرید مطمئن
ضمانت بازگشت وجه
09909994252
دسته بندی
کتاب
کسب و کار
کامپیوتر
معارف اسلامی
مدیریت
گوناگون
فیزیک
فنی و مهندسی
فسلفه
علوم ورزشی و تربیت بدنی
علوم تربیتی
علوم اجتماعی
صنایع
شیمی
زناشویی
زبان های خارجی
روانشناسی و روانپزشکی
درآمد اینترنتی
داستان
برنامه نویسی
ادبیات
آموزشی
کارآفرینی
کشاورزی
معماری و عمران
گوناگون
صنایع غذایی
صنایع شیمیایی
صنایع دستی
صنایع دارویی و پزشکی
شیلات
رایانه
دام و طیور
تولیدی
برق و الکترونیک
آموزشی و خدماتی
وب و برنامه نویسی
قالب وبسایت
دیگر
دلفی
اسکریپت
HTML
Excel
C++
C
نرم افزار
کاربردی
حسابداری
اینترنت
آمار
گوناگون
کنکور
کارخانه ها و خط تولید
نمونه سوال
موسیقی
مبانی نظری
فرم و مستندات
شرکت ها
شخصیت ها
سخنرانی
سازمان ها و ادارات
دیگر
جزوات آموزشی
پرسشنامه
اینترنت
آموزشی
آزمون استخدامی
فنی و مهندسی
کشاورزی
کامپیوتر
هوا و فضا
نقشه برداری
نفت و پتروشیمی
نساجی
مکانیک
مواد و متالوژی
مهندسی شیمی
مهندسی آب
معماری
معدن
فنی و حرفه ای
عمران
صنایع غذایی
صنایع
شیلات
شهرسازی
سرامیک
سایر
ساختمان
دام و طیور
برق، الکترونیک و مخابرات
علوم پزشکی
مهندسی پزشکی
مامایی
علوم آزمایشگاهی
طب ورزشی
طب سنتی
ژنتیک
روانپزشکی
دندانپزشکی
دامپزشکی
داروسازی
تغذیه
پِیراپزشکی
پزشکی
پرستاری
بهداشت عمومی
علوم پایه
محیط زیست
فیزیک
شیمی
زیست شناسی
زمین شناسی
ریاضی
بیوتکنولوژی
آمار
علوم انسانی
هنر
هتل داری
منابع طبیعی
معارف اسلامی
مدیریت
گوناگون
گزارش کارآموزی
فلسفه و منطق
علوم سیاسی
علوم تربیتی
علوم اجتماعی
روانشناسی
حمل و نقل
حقوق
حسابداری
جغرافیا
جامعه شناسی
تربیت بدنی و ورزش
تاریخ
بیمه
برنامه ریزی شهری
برنامه ریزی روستایی
بانکداری
باستان شناسی
اقتصاد
ادبیات و زبان
پاورپوینت
کشاورزی
کسب و کار
کامپیوتر
کارآفرینی
هنر
مکانیک
معماری
معارف اسلامی
مشاوره
مدیریت
محیط زیست
گوناگون
قوانین و مقررات
فیزیک
فیزیولوژی
عمران
علوم سیاسی
علوم تربیتی
علوم پایه
علوم اجتماعی
علوم آزمایشگاهی
طب سنتی
صنایع غذایی
صنایع
شیمی
زیست شناسی
زمین شناسی
ریاضی
روش تدریس
روش تحقیق
روانشناسی
دینی
دندانپزشکی
دانش آموزی
دامپزشکی
حقوق
حسابداری
جغرافیا
توریسم
تم و قالب پاورپوینت
تغذیه
تربیت بدنی و ورزش
تاریخی و فرهنگی
تاریخ
پزشکی
پرستاری
بهداشت
برنامه نویسی
اینترنت
الکترونیک
اقتصاد
ادبیات
آموزشی
آمار
نقش نقطه تجاري در رفع مشكلات صادرات
دسته بندي :
علوم انسانی
»
مدیریت
جزئیات و دریافت
نقش نقطه تجاري در رفع مشكلات صادرات
چكيده
تاكيد برنامه چهارم توسعه كشور بر توسعه نقطه تجاري در جهت توسعه صادرات و با بررسي خدماتي كه يك نقطه تجاري طبق الگوي فدراسيون جهاني نقطه تجاري قادر به ارايه آن است، متوجه اين نكته مي شويم كه اين خدمات مي تواند كاركردهاي مفيدي را در رفع مشكلات صادرات موسسات كوچك و متوسط كشور ايفا كند. لذا در اين مقاله به بيان مطالبي پيرامون نقطه تجاري، تاريخچه آن، مزايا و ساختار آن و در ادامه به بيان خدمات فعلي نقطه تجاري ايران خواهيم پرداخت. در ادامه با بررسي تحقيقات انجام شده در كشور، يك جمع بندي از مشكلات و موانع صادرات و راهكارهاي توسعه صادرات مشخص شده و خدمات بالقوه و فعلي نقطه تجاري ايران در رفع اين مشكلات مورد تحليل قرار مي گيرد. در اين راستا باتوجه به مشكلات صادرات بخش موسسات كوچك و متوسط كشور به تبيين نقش نقطه تجاري در رفع هريك از اين مشكلات باتوجه به راهكارهاي ارائـه شده مي پردازيم. اگرچه موانع ساختاري در صادرات مشهود است اما ريشه بسياري از مشكلات در ناكارآمدي نظام اطلاعاتي و خدماتي كشور است كه طبق الگوي فدراسيون جهاني نقطه تجاري، نقطه تجاري ايران به مثابه يك مركز خدمات صادراتي مي تواند در راستاي تسهيل تجارت خارجي و توسعه صادرات ايفاي نقش كند. لذا در صورت ايجاد تنوع در خدمات صادراتي و حركت به سوي مجازي شدن نقطه تجاري ايران مي تواند نقش موثري را ايفا كند.
مقدمه
امروزه هيچ كشوري در انزواي كامل زندگي نمي كند. جايگاه تجارت بين المللي در رشد و توسعه اقتصادي كشورهاي در حال توسعه تا به جايي اهميت يافته است كه اغلب از آن به عنوان موتور رشد و توسعه اقتصاد داخلي نام مي برند (1). از ابزارهاي تسهيل گر تجارت در شرايط كنوني نيز توجه به تجارت الكترونيك و همچنين بهره گيري از خدمات نقطه تجاري است. در حال حاضر، تلاش گسترده اي در سطح جهان به خصوص از طـرف كشورهاي در حال توسعه جهت بهـــره گيري از مزاياي نقطه تجاري در جهت بهبود كارايي تجاري موسسات كوچك و متوسط كشور خود در جريان است.
در ايران نيز بانگاهي به سياست گذاريها از گذشته تاكنون، متوجه حركت تدريجي از رويكرد درون گرايي (سياست جايگزيني صادرات) به نگرش برونگرايي و توسعه صادرات در عرصـه تجارت بين المللـــــي مي شويم.
باتوجه به اهميت توسعه صادرات غيرنفتي و لزوم كاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي، ضرورت توجه به نقش موسسات كوچك و متوسط در روند آينده كشور برجستـه تر مي شود. همچنين باتوجه به تاكيد برنامه چهارم توسعه و چشم انداز 20 ساله كشور براي توسعـه صادرات غيرنفتي لزوم بهره گيري از ابزارهاي نوين تجارت همچون تجارت الكترونيـك بيش از پيش احساس مــي گردد. راهكار توسعه نقطـه تجاري بــــه عنوان ابزاري براي ايجاد بستر مناسب جهت توسعه صادرات كشور از طريق موسسات كوچك و متوسط راهكار مناسبي است كه در برنامه چهارم توسعه كشور نيز توسعه آن پيش بيني شده است.
آشنايي با نقطه تجاري
تاريخچه و سير تكامل آن (14،13): بحث كارايي تجاري در ابتدا در هشتمين جلسه كنفرانس توسعه و تجارت ملل متحد (آنكتاد = ANCTAD) در كارتاجيناي كلمبيا در سال 1992 مطرح شد. هدف اصلي و اوليه كارايي تجاري كمك به تسهيل يكپارچگي و مشاركت كشورهاي توسعه يافته و كشورهاي بااقتصاد در حال گذار از طريق تسهيل ورود موسسات كوچك و متوسط به تجارت بيـن الملل است. به تدريج مجموعه اي از راه حلها كه دربرگيرنده توصيه ها و رهنمودهايي براي كارايي تجاري است، به عنوان سياست جهاني در كلمبيا تدوين شد. يك ابزار عملي بسيار مهم براي رسيدن به هدف تسهيل تجاري، نقطه تجاري است. نقطه تجاري (TRADE POINT) كاركردهاي بازرگاني بهتري در تمامـي زمينـــه هاي مرتبط با تجاري از قبيل گمرك، بانكداري، بيمه، حمل و نقل، اطلاعات تجاري، فعاليتهاي تجاري و ارتباطات واطلاعات معرفي مي كند. اين نقاط ابزار دسترسي به آخرين فناوريهاي تجاري از جمله تجارت الكترونيك و تبادل الكترونيك داده ها براي به كارگيري آن راه حلها هستند. در نقاط تجاري بخشهاي دولتي و خصوصي در زمينه هاي تجاري با هم همكاري مي كنند. ضمن اينكه عملكرد نقطه تجاري، منافع كاملي را از طريق اتصال به شبكه جهاني نقطه تجاري (GTPNET) فراهم مي كند.
دسته بندی:
علوم انسانی
»
مدیریت
تعداد مشاهده:
7219 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:
.rar
تعداد صفحات:
16
حجم فایل:
62 کیلوبایت
قیمت:
3,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
برچسب ها:
نقش
نقطه
تجاري
رفع
مشكلات
صادرات