تحقیق اصول ارزشیابی توانمند

دسته بندي : علوم انسانی » علوم تربیتی
اصول ارزشیابی توانمند ساز عبارتند از :
• بهبود Improvement
• دارندگی اجتماعی Community Ownership
• فراگیری Inclusion
• مشارکت مردم سالارانه Democratic Participation
• عدالت اجتماعی Social Justicd
• دانایی محلی (بومی ) Community Knowledge
• راهبردهای استناد محور Evidence – Based Strategies
• ظرفیت سازی Capacity Building
• یادگیری سازمانی Organizational Learning
• پاسخگویی Accountability
مقدمه :
طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،‌تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است . این طرح بهصورت پیش آزمایشی در سال تحصیلی 82-81 اجرا و ارزشیابی شد . گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بلافاصله منتشر گردید (محمد حسن مقنی زاده1381) . اجرای آزمایشی این طرح در چهار سال تحصیلی بعد ادامه داشته است .
در قسمتی از یادداشت سر دبیر نامه ارزشیابی تحصیلی فصلنامه تعلیم و تربیت شماره مسلسل 70-69 بهار و تابستان 1381 آمده است : "... هدف اساسی سنجش و ارزش یابی ، ارتقای یادگیری دانش آموزان است و محتوا و چگونگی ارزش یابی ، ارتقای یاد گیری دانش آموزان را رقم می زند . اگر معلم بر حفظ کردن مطالب بی ارتباط تاکید کند ، دانش آموزان به یادگیری سطحی و طوطی وار روی می آورند . به همین دلیل است که گفته اند : " اگر می خواهید نظام آموزشی را بهبود بخشید ، شیوه های سنجش و ارزشیابی را اصلاح کنید
دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 7125 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:44 کیلوبایت

 قیمت: 2,100 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252