پاورپوینت فصل پنجم آسیب شناسی اجتماعی (تبیین زیست شناختی کژرفتاریهای اجتماعی) هدایت الله ستوده

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل پنجم آسیب شناسی اجتماعی (تبیین زیست شناختی کژرفتاریهای اجتماعی) هدایت الله ستوده در 27 اسلاید به صورت خلاصه و جامع تمام نیازهای یک دانشجو را از این فصل براورده می کنند این پاورپوینت قابل ویرایش می باشد

آسیب شناسی اجتماعی مطالعه بی نظمیها و آسیب های اجتماعی همراه با علل و انگیزه های پیدایی آنها و نیز شیوه های پیشگیری و درمان این پدیده ها، به انضمام مطالعه شرایط بیمارگونه اجتماعی است؛ زیرا خاستگاه اصلی آسیبها و کژرفتاریهای اجتماعی را باید در کل حیات اجتماعی و نوع خاص روابط انسانی جستجو کرد. نابسامانیهای اقتصادی- اجتماعی چون فقر، تورم، گرانی، بیکاری، فقدان امنیت مالی- حقوقی و دیگر عواملی که باعث محرومیت می شوند، زمینه مساعدی را برای انواع مختلف آسیبهای اجتماعی چون خودکشی، سرقت، اعتیاد به مواد مخدر، الکلیسیم، فرزندآزاری، زورگیری، طلاق، گدایی و … فراهم می آورند. از این رو مفهوم آسیب شناسی گستره وسیفی پیدا می کند و از ابعاد ارزشی و کاربردی فراوانی برخوردار می گردد.
کتاب حاضر به سه بخش جداگانه و در عین حال به هم پیوسته تقسیم شده است:
1- چیستی آسیب های اجتماعی، کژرفتاریها و جرایم و انواع آنها
2- تبیین سه گانه زیست شناختی، روان شناختی و جامعه شناختی
3- بررسی دقیق برخی از انواع آسیب های اجتماعی

تبیین زیست شناختی کژرفتاریهای اجتماعی
در طول تاریخ یکی از فرضهایی که مردم درباره تبهکاری ساخته اند ؛ این است که جرم توسط کسانی صورت می گیرد که مجرم متولد شده اند.
برخی از آسیب شناسان اجتماعی بر این باورند که عوامل زیست شناختی مانند نقص جسمانی و وضعیت خاص ژنتیکی را باید علت کژرفتاری دانست. از پیشگامان این نظریه ، سزار لمبروزو ایتالیایی است.او پس از آنکه ویلولا دزد و جنایتکار معروف ایتالیایی را کالبد شکافی کرد، به این فکر افتاد که با روشهای تجربی و علمی مجرمان را مطالعه کند.
لمبروزو متوجه شده بود که اغلب جنایتکاران و کژرفتاران اجتماعی در ساختمان و اعمال بدن خود دارای نقائصی هستند. از این مقدمات نتیجه که میان نقص بدنی از یک سو و جنایت از سوی دیگر رابطه نزدیکی وجود دارد. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 3208 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:394 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    پاور پوینت قابل ویرایش