پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مبانی تهیه و تنظیم برنامه،ارکان

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات (مبانی تهیه و تنظیم برنامه،ارکان برنامه ریزی) در قالب pptx  و در حجم 70 اسلاید:  

بخشی از متن: 
تصمیم گیری در برنامه ریزی آموزش و پرورش 
برنامه‌ریزی آرزویی و واقع‌بینانه: برنامه‌ریزی آموزش و پرورش باید واقع‌بینانه باشد و به تصمیم‌گیری نیاز داشته باشد. برنامه‌ریزی آرزویی و خیالی، بدون توجه به واقعیت‌ها و محدودیت‌ها، تصمیم‌گیری آسانی است.

انتخاب، ریسک، و محدودیت: در تصمیم‌گیری‌های برنامه‌ریزی آموزشی، مفاهیم انتخاب، ریسک یا خطر، و محدودیت به تدریج مطرح می‌شوند. انتخاب بین نیازها و هدف‌ها، مدل‌های مختلف برای رسیدن به مقصد، و محدودیت منابع از این مفاهیم می‌باشد.
تصمیم‌گیری در برنامه‌ریزی: برنامه‌ریزی آموزشی نیازمند تصمیم‌گیری در مورد اهداف و وسایل برای رسیدن به اهداف است. تصمیم‌گیری مشمول انتخاب، تجزیه و تحلیل مزایا و معایب مسیرهای مختلف، و ارزیابی ریسکها می‌شود.

مشارکت و مسئولیت: مشارکت افراد مختلف در برنامه‌ریزی، به خصوص کسانی که مسئول اجرای برنامه هستند، موجب توجه بیشتر به نتایج تصمیم‌گیری می‌شود. این مشارکت می‌تواند به کاهش ریسکها و بهبود تصمیم‌گیری‌ها منجر شود.

تعیین اولویتها: وجود محدودیت منابع در برنامه‌ریزی موجب تعیین اولویتها در اجرای اقدامات می‌شود. تعیین اولویتها نیازمند سنجش مزایا و معایب راههای مختلف و انتخاب بهترین گزینه‌هاست.

با توجه به این مفاهیم، برنامه‌ریزی آموزشی نیازمند توجه به محدودیت‌ها و مشکلات واقعی و تصمیم‌گیری در مورد اهداف و راهبردها با توجه به واقعیت‌ها و امکانات موجود است.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1644 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:1,930 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252