پاورپوینت فصل پنجم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (رویکردهای آدلری در مشاوره)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل پنجم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (رویکردهای آدلری در مشاوره با کودکان و نوجوانان) نظریه ها و کاربردهای عملی در مدارس و مراکز درمانی نوشته تامپسون پروت و داگلاس براون در قالب pptx و در حجم 56 اسلاید:

بخشی از متن:
رویکردهای آدلری در مشاوره با کودکان و نوجوانان
آدلر رویکرد خودش را روان شناسی فردی می نامد. این رویکرد نظریه ای درباره شخصیت، یک سیستم روان درمانی و فلسفه ای جع به زندگی را در بر می گیرد. روان شناسی فردی ارزش انسان را منعکس می کند. این رویکرد به فرد کمک می کند در راستای اهداف خود گام بردارد که نشان دهنده پاسخ او به پرسش های زندگی است. آدلر برخلاف فروید به کل نگری عقیده داشت. به نظر او شناخت، هیجان و رفتار برای اینکه افراد را به سمت تحقق اهداف خود آفریده سوق دهند به شکل یکپارچه و منسجم عمل می کنند.
روان شناسی فردی یک روان شناسی کاربردی است. اهمیت وراثت و محیط را در زندگی می پذیرد. اینکه کودک چگونه به توانایی هوشی اش می نگرد و آن را با پشتکار پرورش می دهد بیشتر از بهره هوشی محض بر عملکرد و پیشرفت بعدی تاثیر می گذارد.
آسیب شناسی روانی در دید آدلر بازتابی از ناامیدی و یاس است. روان درمانی اساسا فرایند تشویق و بازآموزی است. هدف آن این است که به مراجعان کمک کند تا جرات رویارویی را در خودشان پرورش دهند و علاقه اجتماعیشان را بیدار کنند. بخش اولیه درمان تشویق رابطه بین درمانگر و مراجع است. مرحله تحلیلی فرایند روان درمانی بر اهداف و آرمان های مراجع مبتنی است. این مرحله به جنبه های سودمند و غیر سودمند سبک رفتاری که فرد برای دستیابی به اهدافش برگزیده است می پردازد.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 443 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 56

حجم فایل:197 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252