پاورپوینت فصل نهم کتاب روش های تحقیق در علوم رفتاری (تحقیق های کیفی و تاریخی) نوشته حسن پاشا شریفی

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل نهم کتاب روش های تحقیق در علوم رفتاری (تحقیق های کیفی و تاریخی) نوشته حسن پاشا شریفی در قالب pptx و در حجم 31 اسلاید:

بخشی از متن:
تحقیق کیفی تنها بر یک فلسفه، نظریه یا روش منحصر به فرد استوار نیست، بلکه با شماری از مکاتب مانند: سنت جامعه شناسی تفسیر گرا، به ویژه مکتب پدیدارشناسی، روش قوم شناسی و مردم شناسی پیوند دارد. پس نوگرایان نیز به تازگی به پژوهش های تجربی و روش های کیفی علاقه نشان می دهند. روان شناسی نیز هر چند از دیرباز مطالعات خود را بر روش کمی و علمی استوار ساخته است. در سال های اخیر پژوهش کیفی، به ویژه روش تحلیل محتوا را مورد توجه قرار داده و در تعلیم و تربیت سنت مطالعه موردی همچنان حفظ شده است. بنابراین، ملاحظه می شود که بسیاری از پژوهشگران رشته های مختلف علمی که از سنت ها و مکاتب مختلف پیروی می کنند، در مطالعات خود انواع پژوهش های کیفی را مورد استفاده قرار می دهند.
این سنت ها، مکاتب و رشته های مختلف علمی، درباره آنچه که جهان اجتماعی را می سازد، چگونگی چرایی و اهمیت آن، با دیدگاه های متمایز عمل می کنند. بنابراین، درباره میزان اطلاعاتی که پژوهش های تجربی با معنا برای انسان فراهم می کنند و اینکه پژوهش های تجربی چگونه باید باشند، نظریه های متفاوت دارند. و این بدان معناست که دامنه سنت هایی که به پژوهش کیفی علاقه مندند، به یک فلسفه یا مجموعه ای از اصول روش شناختی واحد محدود نمی شود. به همین دلیل، یکی از نقاط قوت پژوهش کیفی این است که نمی توان آن را به مجموعه واحدی از اصول توصیف کننده و ساده محدود کرد. اینکه بسیاری از پژوهشگران پیرو سنت ها، مکاتب و رشته های مختلف علمی به انواع پژوهش هایی می پردازند که هر یک به گونه ای ماهیت کیفی دارند از جمله جنبه های جالب توجه و با اهمیت تحقیق کیفی است.

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 561 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:162 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252