پاورپوینت فصل دهم کتاب روش های تحقیق در علوم رفتاری (تحقیق فراتحلیلی) نوشته حسن پاشا شریفی

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل دهم کتاب روش های تحقیق در علوم رفتاری (تحقیق فراتحلیلی) نوشته حسن پاشا شریفی در قالب pptx و در حجم 27 اسلاید:

بخشی از متن:
تحقیق فرا تحلیلی- کلیات
پژوهش های روان شناسی، علوم تربیتی و دیگر علوم رفتاری گاهی به نتایج متناقض می انجامند. تفاوت در تدابیر آزمایشی، موقعیت ها، ابزارهای اندازه گیری و روش های تحقیق موجب می شود که پژوهشگر به آسانی نتواند یافته ها را مقایسه کند. حتى تكرار متوالی تحقیق نیز ممکن است بی فایده باشد. فراتحلیلی مجموعه ای از فنون نظامدار برای حل تناقض در مورد یافته های حاصل از پژوهش های مختلف است. این روش نتایج مطالعات مختلف را به مقیاس مشترک تبدیل می کند و با روش های آماری رابطه بین ویژگی های مطالعات و یافته ها را مورد بررسی قرار می دهد.
بنابراین فراتحلیلی مجموعه ای از روش های آماری است که برای یک پارچه کردن نتایج حاصل از پژوهش های آزمایشی و همبستگی که به طور مستقل و در ارتباط با یک موضوع واحد انجام گرفته اند به کار می رود. برخلاف روش های سنتی تحقیق، داده های مورد بررسی در روش فراتحلیلی را خلاصه های آماری به دست آمده از مطالعات تحقیقی مستقل تشکیل می دهد. پیش فرض اساسی روش فراتحلیلی آن است که هر یک از مطالعات برآورد متفاوتی از پارامتر و روابط موجود جامعه را نشان می دهد. از تجزیه و تحلیل نظامدار انبوهی از این داده ها برآورد دقیق تری از پارامتر جامعه به دست می آید.
در سال های دهه ۱۹۷۰ گلاس و همکارانش اصطلاح فراتحلیلی را ابداع و بیشتر روش هایی را که امروزه به کار می رود وارد روان شناسی کردند. روزنتال نیز همزمان روش های ترکیبی را تدوین کرد. در همین هنگام، شمیت و هانتر نیز روشی که به طور عام آن را رویه های تعمیم روایی می نامند توسعه دادند. در این روش ها حجم اثر در برابر خطاهای نمونه گیری ابزارهای اندازه گیری و محدودیت دامنه اصلاح می شود.

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 532 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:622 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252